نویسنده:   میثم محتاجی     تاریخ نگارش:   1396/11/26     ساعت:   09:17:53
بازدید:   943
 
 
مدیر عامل موسسه انتشارات آستان قدس رضوی( به نشر)؛ اتقان محتوایی یکی از ویژگی‌های تقویم قدس رضوی است.

مدیر عامل موسسه انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) گفت: اتقان محتوایی یکی از ویژگی‌های تقویم قدس رضوی است.


مدیر عامل موسسه انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) گفت: اتقان محتوایی یکی از ویژگیهای تقویم قدس رضوی است.
مهندس حسین سعیدی در نشست نقد و بررسی تقویم قدس رضوی که با حضور مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی و جمعی از پژوهشگران و محققان دست اندر کار تهیه تقویم قدس رضوی در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: کاری که سال‌ها ادامه‌دارد، کار قوی و محکمی است و تقویم قدس رضوی که بیش از 30 سال است تولید می‌شود، از این دست کارها به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه این محصول توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تغییر دائقه باید دو فعالیت در این راستا صورت گیرد. بحث طراحی و صفحه آرایی از موضوعاتی است که می‌توان با مشورت افرادی خارج از مجموعه دست اندرکاران این تقویم و متناسب با ذائقه مردم تولید شود.
مدیر عامل مؤسسه به نشر ادامه داد: تقویم قدس رضوی می تواند به عنوان سوغات فرهنگی زائر، مشروط بر این که ویژگی سوغات زائر را داشته باشد، فراهم آید. 
وی با بیان اینکه مؤسسه انتشارات آستان قدس رضوی، (به نشر) کار توزیع تقویم قدس رضوی را برعهده دارد، اضافه کرد: این محصول فرهنگی به صورت مستقیم در 5 استان تهران، قم، اصفهان، مازندران و شیراز و به صورت غیر مستقیم در 8 استان توزیع می‌شود. 
وی افزود: امسال این امکان فراهم نشد که بتوانیم در تمام استان‌ها توزیع داشته باشیم. اما در نظرداریم در سال‌های آینده توزیع این تقویم را گسترده‌تر کرده و به تمام استان‌های کشور ارسال کنیم.
سعیدی خاطر نشان کرد: همانطورکه قرآن کریم در قطع‌های مختلف تولید می‎شود، تقویم قدس رضوی نیز باید برای اقشار خاص در قطع‌ها و جلدهای مختلف تولید شود و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.می‌توان این تقویم را به عنوان یک دایره المعارف دید.