نویسنده:   محمدحسین ولی پور     تاریخ نگارش:   1398/06/13     ساعت:   15:34:15
بازدید:   133
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر امان الله علیمرادی گفت: زیارت عاشورا یک نظام نامه معرفتی نسبت به امام حسین(ع) است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر امان‌الله علیمرادی عضو مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه دهه اول محرم با عنوان «صلای عزا» که به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای با مضمون «يا أَيُّها الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ كُونُوا مَعَ الصّادقين» عنوان کرد: در این آیه آمده است:«اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از خدا بپرهيزيد و با صادقان باشيد».


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زیارت شریفه عاشورا یک منظومه و نظام‌نامه معرفتی نسبت به اهل بیت(ع) و بویژه امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر امان‌الله علیمرادی اظهار داشت: در این آیه از قرآن دو دستور به ما داده شده است، نخست امر به تقوای الهی و دیگری معیت با صادقین است.«اتَّقوا اللّه» به این معنی است که مواظب خود باشید به آتش جهنم نزدیک نشوید و مراقب باشید آتش جهنم شما را در برنگیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد:  دستور دوم نیز «کونوا مع الصادقین» است، یعنی همراه با صادقان باشید.صادق کسی است که درعمل و قولش صادق باشد. این دستور امری مطلق است و معلوم می‌شود صادقان باید در مقام و منصبی باشند که بتوان با آنها همراهی مطلق کرد.
وی ادامه داد: از رسول‌خدا(ص) نقل شده است آیا می‌دانید این آیه در شأن چه کسانی نازل شده است؟مراد از صادقین،صادقان خاص و ائمه معصومین(ع) هستند در این آیه به تمام مومنین دستور صادر شده که با صادقین باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیمرادی خاطر نشان کرد: در سال ۶۱هجری، در واقعه کربلا عده قلیلی به این آیه عمل کردند و صادقانه با امامشان ایستادند.خدا این چنین معیت و همراهی را از ما خواسته است.
وی مقدمه و لازمه این معیت و همراهی را معرفت و شناخت دانست و گفت:  کاروان امام حسین(ع) و منطق و مرام این امام بزرگوار دشمنانی دارد که استکبار جهانی هستند؛ به همین جهت باید نسبت به آنان براعت و بیزاری جست. در صورت براعت از دشمنان و بیزاری از آنان است که لیاقت پیدا می‌کنیم با صداقت همراه با امام حسین(ع) باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام حسین(ع) هدف را برای کاروان تعیین و مقصد را روشن کردند؛ تلاش و مجاهدت ایشان برای رسیدن به متاع دنیا نبود بلکه مجاهدت برای نشان دادن معالم دین، به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام، نشان دادن عدالت و احیاء امر به معروف و مبارزه با منکر بود.