در این نشست که با مشارکت شورای امر به معروف و نهی از منکر آستان قدس رضوی و حضور جمعی از پژوهشگران و محققان در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهشهای اسلامی برگزار شد، درباره شیوههای تأثیرگذاری و متقاعدسازی در امر به معروف و نهی از منکرمعروف و نهی از منکر گفتگو و تبادل نظر شد.
حجت الاسلام علی جلائیان اکبرنیا معاون پژوهشی و برنامهریزی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در ابتدای این نشست عنوان کرد: یکی از مباحثی که در امر به معروف و نهی از منکر، از اهمیت فراوانی برخوردار است، بحث مهیا کردن زمینههای تأثیر است.
وی بیان کرد: فراهم آوردن زمینه به این معنی است که امر به معروف و نهی از منکر به گونهای صورت گیرد که در جان طرف بنشیند و فرد فعل حرام را ترک کرده و واجب را انجام دهد.
معاون پژوهشی و برنامهریزی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر با تغییر سبک بیان و لفظ، تأثیرگذاری بیشتری دارد باید این تغییرات صورت گیرد. باید مخاطب ما درک کند که این امر به معروف و نهی از منکر به نفع اوست؛ همانند پدر و مادر که همواره خیر و صلاح فرزند خود را میخواهند.
گفتنی است: حجتالاسلام و المسلمین اورعی از استادان دانشگاه فردوسی مشهد و عمادی نویسنده کتاب «تأثیرگذاری و متقاعد سازی در امر به معروف و نهی از منکر» نیز در این نشست درباره مهارتهای لازم برای اثرگذاری و روشهای مؤثر در امر به معروف و نهی از منکر سخنرانی کردند.